اخبار و مقالات

انواع جرثقیل متحرک

انواع جرثقیل متحرک

انواع جرثقیل متحرک را بشناسید. در این مقاله از جرثقیل هابیل میتوانید با انواع جرثقیل متحرک و کاربرد های آن ها آشنا شوید. جرثقیل هابیل بهترین شرکت اجاره جرثقیل در تهران میباشد که برای هر نقطه از تهران برای شما عزیزان جرثقیل ارسال می کنید.یکی از ویژگی های مهم جرثقیل هابیل قیمت های مناسب اجاره جرثقیل میباشد. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. جهت اطلاعات بیشتر درباره اجاره جرثقیل های متحرک میتواند به وب سایت جرثقیل هابیل مراجعه کنید و یا با 09122591675 با مشاوران ما در تماس باشید

انواع جرثقیل متحرک

جرثقیل های متحرک ماشین هایی هستند که می توانند حرکت کنند و بچرخند. این نوع جرثقیل ها می توانند به صورت ریلی، چرخ دار و یا حتی سوار بر کامیون باشند. حمل و نقل مصالح ساختمانی توسط جرثقیل هایی از این نوع با استفاده از کابل یا سیلندر هیدرولیک انجام می شود. جرثقیل های متحرک از نظر کارایی در مدل ها و ظرفیت های مختلفی تولید می شوند و قابلیت چرخش 360 درجه را دارند . از انواع جرثقیل متحرک میتوانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

جرثقیل های کامیونی

این نوع جرثقیل های متحرک به 2 دسته کامیون با کابین و کامیون بدون کابین تقسیم می شوند:

جرثقیل کامیونی با کابین: جرثقیل های کامیونی با کابین با استفاده از خرک ستونی استحکام خود را افزایش می دهند. بازوی متحرک این جرثقیل ها معمولاً تلسکوپی است و با دستگاه هایی کار می کند که از نیروی هیدرولیک برای تسهیل کار مکانیکی استفاده می کنند. قابل توجه ترین ویژگی این جرثقیل ها انتقال سرعت بالا به چرخ ها است که امکان حرکت سریع و آسان در جاده ها را به شما می دهد. این جرثقیل ها نسبت به جرثقیل های زنجیری پایداری کمتری دارند.

اطلاعات بیشتر: آموزش کار با جرثقیل

جرثقیل کامیونی بدون کابین: به طور معمول این جرثقیل بر روی سطح شاسی کامیون یا یک سطح مخصوص قرار می گیرد. شعاع عمل و ظرفیت بالابری این جرثقیل معمولاً کوچک و از 1 تا 10 تن است. جرثقیل در مناطق باز و در کنار کامیون کار می کند.

انواع جرثقیل متحرک

انواع جرثقیل متحرک

جرثقیل های دروازه ای

جرثقیل دروازه ای دارای ساختار اسکلتی متحرک است که معمولاً از فولاد ساخته می شود. این دستگاه از یک وینچ بالای سر متحرک تشکیل شده است که در عرض قاب به جلو و عقب حرکت می کند، در حالی که خود قاب جرثقیل در یک داربست یا در برخی موارد، یک محل ساخت و ساز حرکت می کند. این جرثقیل مخصوص برای کارهای مکرر در فضاهای محدود مانند مونتاژ خرپاهای فولادی یا حمل و نقل محصولات بتنی پیش ساخته در طول خط تولید استفاده می شود.

وینچ: نوعی قرقره است که به جلوی دستگاه متصل می شود و هنگامی که خودرو در زمین های ناهموار یا باتلاقی یا در فضایی خاص گیر می کند، به کمک طناب بکسل که دور آن پیچیده شده است، برای یدک کشی ماشین ها و وسایل دیگر استفاده می شود. قرقره و با کمک یک موتور یا یک موتور الکتریکی جداگانه.

>>> یکی از موارد استفاده از جرثقیل، اجاره جرثقیل برای حمل کانکس است، بدین منظور با جرثقیل هابیل تماس بگیرید.

جرثقیل های زنجیردار

این جرثقیل‌های متحرک بر روی ابزار استانداردی که ممکن است در یک بیل مکانیکی نصب شوند، نصب می‌شوند. این جرثقیل ها بدون نیاز به سطح تراز می توانند در کارگاه ها حرکت کنند و ظرفیت بالابری آن ها مانند جرثقیل های کامیونی است.بازوی متحرک این جرثقیل ها دارای ساختار شبکه ای می باشد و با افزودن سایر قطعات می توان ظرفیت کششی و بالابری مورد نیاز را بدست آورد.عیب اصلی این نوع جرثقیل های متحرک نیاز به کامیون زمینی با ارتفاع کم برای حمل جرثقیل بین کارگاه ها می باشد.سطح تماس چرخ ها با زمین فشار نسبتا کمی به زمین وارد می کند.در مواردی که خاک کار دارای توان عملیاتی ضعیفی است، لازم است به خاک سختی جزئی داده شود (حدود 35-7٪ کیلوگرم بر سانتی متر مربع).اگر پایداری خاک بسیار ضعیف باشد از زنجیرهایی به عرض حدود 1 متر استفاده می شود.این نوع جرثقیل ها قابلیت کار در خاک های سست و صاف را دارند.

خدمات بیشتر: هزینه اجاره جرثقیل بوم بلند

جرثقیل های دکلی

این جرثقیل ها اغلب با جرثقیل های برجی متحرک اشتباه گرفته می شوند.جرثقیل های دکلی را می توان بر روی کامیون ها یا خودروهای زنجیر دار نصب کرد.مهمترین مزیت جرثقیل دکل بلند زنجیر این است که محیط ساختمان در حال ساخت را کمتر آلوده می کند.این موضوع در محیط های متراکم بسیار مهم است.

انواع جرثقیل متحرک

انواع جرثقیل متحرک

جرثقیل های خودرو

این جرثقیل های متحرک چرخ دار معمولاً ظرفیت بالابری پایینی دارند. حداکثر ظرفیت بالابری این جرثقیل ها 10 تن می باشد. برای تشخیص این جرثقیل ها از سایر انواع جرثقیل متحرک کافی است به این نکته توجه کنید که تنها یک کابین برای کنترل و راه اندازی جرثقیل وجود دارد. جرثقیل های کامیونی بسیار متحرک هستند، اما برای عملکرد موثر به سطح صاف نیاز دارند.

مزایای انواع جرثقیل متحرک

قیمت مناسب نسبت به انواع دیگر جرثقیل ها.

تحرک و توانایی حرکت در اطراف و نقل مکان

نصب جرثقیل در کمترین فضای ممکن

سرعت بالا در مقایسه با انواع دیگر جرثقیل ها

انعطاف پذیری و تنوع

اجاره انواع جرثقیل متحرک

همانطور که می دانید جرثقیل ها انواع مختلفی دارند که هرکدام کاربرد و ویژگی های خاص خود را به دنبال دارند و ما نمیتوانیم قیمت دقیقی را به شما عزیزان اعلام کنیم. شما عزیزان میتوانید به وب سایت جرثقیل هابیل مراجعه کنید و از طریق شماره های درج شده در وب سایت با مشاوران ما در تماس باشید و درخواست خود را برای اجاره جرثقیل سنگین داده و مشاوران ما قیمت های مناسب اجاره انواع جرثقیل را به شما عزیزان اطلاع خواهند داد. برای اطلاع بیشتر از جرثقیل های ما و اجاره انواع جرثقیل میتوانید به وب سایت جرثقیل هابیل مراجعه کنید و یا با شماره های درج شده ما در وب سایت جرثقیل هابیل تماس حاصل فرمایید.

7 دیدگاه در “انواع جرثقیل متحرک

  1. محمد رضا گفت:

    سلام خسته نباشید شما همه این جرثقیل هارو موجود دارید؟

  2. مهراد گفت:

    سلام خسته نباشید قیمت اجاره جرثقیل دکلی چقدره؟

  3. شاهین گفت:

    سلام ممنونم از مقاله خوبتون

  4. نادری گفت:

    سلام خسته نباشید اجاره هرکدام از این جرثقیل ها باهم متفاوته یا همه پکیج های کلی هستن؟

  5. محمد علی گفت:

    سلام روزتون بخیر خیلی ممنونم از خدمات رسانی که دارید من واقعا راضی هستم مشاوره هاتون برام عالی بودن

  6. فصیحت نیا گفت:

    خسته نباشید … میخواستم بدونم ظرفیت جرثقیل های دکلی چقدره؟ تا چند تن رو جا به جا می‌کنن معمولا؟ مرسی

    1. z.kouroshi74 گفت:

      سلام دوست عزیز برای اطلاعات دقیق با شماره 09122591675 تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.